Vi tar våra liv


Världen är sjuk. Är det ingen som ser det?

Ja det är det, men vi som ser, vi är maktlösa. För vi har inga miljoner, vi har inga vapen, vi är inga superhjältar...
Allt vi är, är människor med medlidande, sympati och känslor. Inte ens stora organisationer kan få de styrande att inse hur det ligger till. Att allt inte bara handlar om pengar och fina prylar.
Världen är sjuk. Jorden är sjuk. Land är sjuka. Land där folk svälter och tvingas verkligen att kämpa för sin överlevnad, frihet och sitt liv. Det är I-ländernas fel. Det är mitt fel. Jag avundas dig, Maria, som har bestämt dig för att göra volontär-tjänst i Thailand. Man ska inte slösa bort sitt liv på onödigheter. Man borde göra något som betyder.
Jag vill gråta. Jag är ett monster har jag nu förstått. Ett hjälplöst, empatiskt monster. Kan vi inte göra något annat än förstöra? Jorden, Tellus är sönder. Arter försvinner. Naturen och dess resurser tar slut. Folk dör. Och här bryr sig folk om pengar, makt och knulla. Är det verkligen så viktigt att köpa den där stereon? Den där parfymen? De skorna? Är det värt att ta bilen till stan istället för att använda benen? Är det värt det?

En gång i tiden

Fanns där

En sång utav siden

Fylld av vackra ord

Inte som idag

Proppad med mord


För länge sedan

Ville man

Doppa tårna där nedan

Vattnet var rent

Blind och rädd

Det är redan för sent


Kika till vänster

Se i andra ögon

Används som fönster

Är det som det ska vara?

Inte det?

Dags att vakna från vår mara


Jag hoppas texten går in =/ Blev rätt ledsen och var tvungen att få ut det, vilket resulterade i text.
Nu ska jag inte gnälla på mänskligheten mer idag.
Var på promenad idag, och tydligen är man snygg gånger 3. Jag gick längst gatan och på andra sidan gick en man i kanske 35 års åldern. Såg ut som en advokat eller en lärare, perhaps. Plötsligt skriker han rakt över gatan "Fan vad snygg du är!", ettuppehåll på sesådär 1 sek: "Fan vad snygg du är!" och samma sak en gång till. Jag kollade bara lite skumt på han (jag erkänner att jag blev rädd, det lät som han var underlig. Och i gve finns många knarkare. För ett ögonblick tror jag att hann tänka tanken om att bli överfallen tilloch med, jag är nog lite för paranoid för mitt eget bästa.) Och när jag inte svarade sa/skrek han bara "jaha slipp då", så svängde han av åt ett annat håll och jag fortsatte iväg. Blä vad folk är läskiga!
Okej, ska gå och sova snart, en ny dag i morgon... Måste blåsa håret först också...
Hejs<3

Kommentarer
Postat av: Sussi

lovely

2008-04-28 @ 12:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0