Onödig

När jag sätter mig ner för att skriva blogg, blir det alltid lika svårt att få ut orden på tangentbordet.
Jag har oftast gått och funderat på vad jag ska skriva i ca en timme innan jag väl börjar. Då är allt formulerat och jag vet precis hur jag ska uttrycka mig och inte. Men när jag väl ska till att skriva, ja då går det inte.
Oftast blir det osammanhängande och luddigt...

Alla har en talang.... Var och vilken är min? so far verkar jag inte ha hittat den. Jag är nästintill värdelös på allt det jag vill vara bra på. Hur hänger det ihop? Man ska väl vara grym på det man gör?
tror nästan jag tackar nej till sommarjobbet. Jag platsar inte. Vem försöker jag lura? Skulle jag någonsin ha varit musikalisk? Alla har utvecklats som fan men kvar är jag.
Vilket slöseri med tid alltså... Tänk alla timmar jag lagt ner på att  försöka bli bra på gura. Allt för inget=/
Jag kommer växa upp till en misslyckad, tjock surkärring som har städjobb eller jobbar i kassan på konsum.
Ge mig en framtid tack? ett liv och en ödmjukare personlighet.

Just nu behöver jag något att vara glad för. Något att kämpa för. Något jag vet jag klarar av och är bra på. Är trött på att ha slösat bort snart sjutton år på egoism och slöhet.
Dags att ta sig i kragen.
onödig...

Kommentarer
Postat av: Matilda

Dy är ju urgrym på en massa saker! Du är typ mästare på att rita, och om jag kunde spela gitarr hälften så bra som du, skulle jag vara glad. Och nån tjock surkärring lär du ju inte bli heller, för du är varken tjock eller sur - och det är många år kvar innan du är en kärring!

2008-06-05 @ 17:23:57
URL: http://marrrdy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0