Mycket har hänt på kort tid...

Ja så är det kära blogg, den senaste veckan har varit full med allt möjligt.
Har bara varit i skolan måndag och tisdag. Men dessa dagar gick fort, för det var bara förberedelser inför Världs Kuppen.
På onsdag var det svenska prov, men efter det åkte vi till Grand Hotell för att färdigställa mediacentret.
Torsdag drog allt igång.  Då fick vi hela klassen och treorna åka på studiebesök till SVTs direktsändningsbuss.
Men det var ingen buss, det var en lastbil fullsmockad med monitors, knappar och spakar och kablar.
Ett rum för grafik (tror jag det var? Var inte där länge...), ett rum för ljudtekniken och tre rum för själva sändningen.
     I minibussen på väg ner igen kom jag på att jag borde frågat om man fick komma och kolla när de sänder direkt, så jag pratade med Thomas och han ringde och kollade med dom där och det gick bra!
Jag och Johanna åkte alltså upp första dagen för tävlingarna, på lördagen och tillbringade förmiddagen med SVT och deras sändning från A till Ö.
Verkligen intressant! Skidåkning har aldrig varit intressantare i mina ögon än då...
Annars har jag under den veckan:
- inte haft helg
- Haft stunder på Grand Hotell då man bara suttit vid tv:n eller datorn
- Haft stressiga stunder med massa mediafolk springande fram och tillbaka
- Varit med på presskonferans med folk från olika ställen av världen
- Träffat Gunde Svan
- Uppgraderats från "F" till "R/TV" och känt mig VIP haha
- Följt Sandra Spitz till toaletten X)
- Haft stundom kul och stundom skittråkigt.
- Lärt mig mycket!
- Varit på den pinsammaste prisutdelningen Gällivare någonsin sett....

hahaha, Gud den var hemsk. Full med onödigheter... Extra strålkastarljus när någon från svenska skidlandslaget fick komma upp på scenen, kommunalrådet och en LKAB-gubbe som snackar=,= och... Sist men inte minst! KULTURSKOLANS FINA TRUMPET FANFAR SOM GICK HELFEL OCH LÄT FALSKT OCH YNKLIGT! + att de inte stod på scenen, utan de stack bara in från sidan när det var deras tur... haha...

Vilket samhälle alltså...

Kommentarer
Postat av: Conrad

Hej jag är inte kär i dig

2008-11-25 @ 22:16:16
URL: http://www.naket.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0