15.45

Trött sitter hon där i stolen, duschat har hon. Samt lockat håret litegrann och sminkat naturligt...
Det blev en tidig hemgång från skolan idag. För mycket annat snurrar i huvudet på henne. Det är inte dåliga tankar, men mycket på en gång... Julen kommer allt närmare och i kylan gav hon sig tidigare ut för att vara duktig. "Duktig", vad är det egentligen? Funderar hon. Nu innan jul är ingenting enkelt nog att klara av utan ansträngning. Så nu sitter hon här och samlar ork för att börja leta efter recept till julgodis. Som hon inte ska baka...

Är jag ensam om att tycka att det finns för många "jag måste, jag borde" och för få "jag vill, jag gör"?
Allt kommer som en invasion på samma gång och då är det skoningslöst. Allt eftersom orken försvinner och man blir tröttare och tröttare av det allt mer kontinuerliga decembermörkret.
Sitter vid pappas dator och är trött. Väntar på att Jesper ska sluta skolan så jag kan hämta min dator, eller stanna där och plugga? Han ska få en tidig julklapp idag, som jag vet han kommer gilla. Det är ju något att se fram emot ändå. Imorgon blir det intervju med studentkommiten och sen pluggande på bilskolan med Matilda.
Det har börjat kännas bättre nu, det med teoriprovet och uppkörningen. Kanske klarar jag det till och med!

Hittade en bild från Cypern i Maj. Ljust hår??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0