06. Min dag

Jag vaknade vid halv tolv av att det var alldeles för varmt i Jeppes sovrum. Kissnödig var jag också...
Vi åt frukost, skottade lite av snön som kommit under natten (det tog rätt länge) sedan gick vi in för att äta lunch.
Efter lunchen klunkade vi kaffe och for till ATS för ett hårt benpass.
Allt kändes kanonbra. Knäet gjorde inte ont, fick sjuk pump och skivan som spelades föll mig helt i smaken med gamla Guns n Roses låtar, mixat med lite Eminem, Sabaton och någon annan artist som jag ej kan namnet på. Passet gick skitbra!

Pratade ett tag med Sussi i telefon innan jag for hem från Jeppe efter vi kommit från ATS. Ut med bilen i snökaoset var väl inte så himla kul, men jag skulle äta köttsoppa med mamma och pappa och sen baka morotskaka åt syrran och Jimmy som en liten julklapp så snöovädret kunde ta sig någonstans! :)
Såklart hade mamma glömt att handla sådant roligt strössel som jag ville dekorera med, så jag blev tvungen att trotsa naturlagarna ännu en gång och åka till coop.
Resan gick bra och morotskakan blev kanongod! Dessutom bakade mamma en pepparkaksrulltårta samtidigt som jag var i köket och bökade med morotskakan, så det var trevligt. Vi lyssnade på julmusik och pratade om julafton... Längtar....

När kakan var klar och jag ätit en gång till for jag direkt och hämtade Jeppe, och sen for vi till David och Ville och kollade Bröderna Karlsson. Den var rätt skoj faktiskt! Drack lite cola och käkade blodapelsiner gjorde vi också.

När filmen var slut skjutsade vi hem Ville och for själva hem till Jeppes pappa igen, där min dag påbörjades!
Nu ska vi slå igång någon av de många filmer jag har på min dator och somna sött. <3

Jag har haft en bra dag idag, trots det tråkiga vädret! Imorgon ska jag på stan med mamma och köpa en fin kakburk, hjälpa mamma kolla en julklapp till pappa och kika på en kavaj åt mig inför lördagens utgång! :D Tihi!
Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0