Rastlös måndag

Kom hem för ett tag sen från skolan.
Det kändes som att dagen skule bli helt fröjdesfull, men nu är jag bara rastlös, sjukt trött och utmattad samt lättirriterad. Av ingen anledning. Hm, ja vissa dagar är väl bara så...
Tror det var en hund som blivit överkörd vid kulleporten idag, såg ut som det när jag åkte hem. :'( Det är mycket sorgligare när en hund blir överkörd än när en människa blir det...
Justja, höll ju på att bli överkörd av en bil förra veckan! Var påväg hem från Jeppe på morgonen, sådär vid halv åtta-tiden. När jag svänger in på mitt kvarter, står en bil igång på uppfarten till daghemmet. Jag tänker inte mer på det utan fortsätter promenera... Jo, vad gör pappan som sitter i bilen? Jo han ska styla för sin son (som förmodligen ska till lågstadiet) och backar ut i världens fart, utan att se sig om om något, eller någon befann sig bakom bilen! Jag var tvungen att springa och hoppa för att inte bli överkörd eller få min fot pårullad av ett däck!
Jag fortsätter knata, darrig i benen och arg som fan. Blänger mot bilen gör jag också. Pappan vevar ner rutan och säger förlåt med ett leende och säger "det gick ju bra". Vadå gick bra, hade jag varit lite långsammare hade jag befunnit mig på sjukhuset resten av dagen.
Vilka idioter det finns.
Jag är sur.
Hejs.

Kommentarer
Postat av: hanni

jäkla gubbar !

2010-02-01 @ 16:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0