Vacker

Läste runt lite i min gamla svarta lilla bok och hittade min diktsaga jag skrev rätt längesen.
Är förvånad att jag var så fantasifull en gång i tiden, så jag måste skriva ner den här!

Vacker
Det var en gång en ensam kille,
att få en vän var det enda han ville.
Han gick i en klass full med stygga rackare.
Vår bleka lilla kille var en olycklig stackare.
De tyckte han var konstigt vit, han hörde liksom inte dit.
Han gick klädd i svarta kläder, och med byxor utav glansigt läder.
De kallade honom bög och sa han inte åt dem dög.
De brukade honom reta, och när ingen såg, med pinnar på honom peta.

På allt detta blev han snart väldigt less,
vad de inte visste var att han i rockärmen gömde ett användbart ess...
Snart kom hans älskade högtid halloween,
och med den en massa öl och gott gott vin.

På kvällen kom de till hans enkla stuga och skrev med sprayfärg att han aldrig någonsin skulle duga.
De trodde att ingen i stugan fanns, vår bleka lilla kille hade en plan som gick som en dans.

De tog stenar upp för att kasta på hans hus, då lystes allt upp av ett djävulskt ljus.
Dörren slogs upp, och en svart skepnad klev ut,
rackarna gav sig av med skräckslagna tjut.

En av dem råkade olyckligtvis trilla, men vår vän såg nogrannt till att han inte gjorde sig illa.
Och med ett bett gick allt så snabbt, den lilla olycksfågeln kände det knappt.

Vår bleka väns enda önskan i uppfyllelse gick,
en kamrat att dela det ensamma han fick!

gah, jag är nog faktiskt stolt över denna ännu!:D Är den inte söt?<3

Kommentarer
Postat av: hanni

haha den är ju så söt din lilla ramsa :)

2010-02-07 @ 22:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0